Strong Bad 2008. augusztus 20. Episode 1: Homestar Ruiner A Telltale-nek újra-, és újra sikerül abban a stílusban felejthetetlent (és hasfalszaggatót) alkotnia, amit a többi játékfejlesztő már rég leírt (bár a helyzet javulását jelzi a GC-n felvunoló elképesztő mennyiségű és minőségű kaland program). A Strong Bad első epizódját körüllengi az eredeti, kissé beteges webcartoon, és az epizódikus Sam and Max-ekre is jellemző nem kicsit lököt hangulat. Minden humor- és kalandrajongónak érdemes egy szemet vetni a programra, és már azoknak sem kell aggódniuk a továbbjutásért, akik netán elakadtak volna benne: Manga02 jóvoltából alant olvashatjátok a teljes megoldást! Ez a segédlet a PC-re és Nintendo Wii-re megjelent Strong Bad's Cool Game for Atractive People Episode 1: Homestar Ruiner címû játékhoz készült. A FAQ tartalmazza a játék 100%-os végigjátszását és minden információt, amire szükség lehet, beleértve a titkokat, kódokat is. A végigjátszás az ajánlott sorrendben mutatja be a játékot és elsõsorban az PC verzióra vonatkozik. Nem tartalmaz SPOILER-eket, tehát nem lövök le poénokat. 0.0 Tartalom jegyzék: Nyomj ctrl+f gombkombinációt, hogy a böngészõ megnyissa a keresõjét. Oda másold be az adott fejezet számát, például 5.26. 0.0 Tartalom jegyzék 1.0 Irányítás 2.0 A játék rendszere és történet 2.01 Rendszer 2.02 Történet 3.0 Végigjátszás 4.0 Extended mód: 4.01 Trófeák 4.02 Snake Boxing 4.03 Teen Girl Squad 4.04 Ruha darabok 4.05 Telefon betyárkodás 1.0 Irányítás: Ide írom le a játék irányítását. Balegérgomb: ahova kattintasz oda megy Strong Bad. Ha folyamatosan nyomod, akkor folyamatos mozgást érhetsz el. Dupla kattintás balegérgombbal: Futás. Ha a második kattintás után nyomva tartod, akkor folyamatosan fut. Ha ez kurzor nyillá változik és felirat jelenik meg felette, akkor az adott tárgy megvizsgálható. 2.0 A játék rendszere és története: 2.01 Rendszer: Most ezt tényleg magyarázni kell? Végig kell vizsgálni minden helyszínt és felvenni, minden tárgyat, amit fel lehet, majd azokat a megfelelõ helyen kell használni. 2.02 Történet: Strong Bad kap egy email-t, hogy el kéne intézni Homestar-t, így útnak indul, hogy ennek eleget tegyen. 3.0 Végigjátszás: Ebben a részben kerül leírásra a játék összes helyszíne, szépen sorban. Minden helyszín neve be van keretezve, alatta pedig a megoldása olvasható. !!FONTOS!! A tárgyakat CSUPA NAGYBETÛVEL fogom jelõlni. 3.01 Strong Bad háza Miután végignézted a bevezetõt, Strong Bad házában veheted át SB irányítását. Most az emeleten vagy, jobb szélen SB szobája, balra a lépcsõ és Strong Sad szobája, ahova egész játék alatt nem mehetsz be. Menj le a lépcsõn. A földszinten menj balra, ahol a legszélõ szobában találsz egy asztalt, amin a Teen Girl Squad minijátékot játszahatod. A szobában találsz még egy konzolt is, amivel a Snake Boxing minijátékot lehet teljesíteni. Vedd fel a FÉMDETEKTOR-t. Ha lemész a pincébe, megtalálod a TV szobát és a Cheat-et. Itt nincs semmi tennivalód. Kattints a térkép ikonra és helyezd el a versenypályát a térképen, majd menj is el oda. 3.02 Versenypálya Itt találkozhatsz Homestar-al, aki éppen a versenyre készül és Coach Z-vel, aki a versenyt vezényli le. Beszélj Homestar-al. Elõször kérdez tõle a versenyrõl (zászlók), majd kérdezd a buliról (amire nem hívták meg SB-t). A beszélgetés végén Homestar-t felhívja Marzipan, Homestar ideges lesz, majd eldobja a telefonját és bemegy az öltözõbe. Ved fel a TELEFONt. A TELEFONt haszbáld SB-n és hívd fel Marzipan-t. Így õ jön a versenypályára, te pedig menj el az õ házához (közben kapsz egy email-t). 3.03 Marzipan kertje Elõször is vedd fel a LUFIkat, majd a hátsó kertben a Homestar papír szobor mellõl egy HAGYMÁT. Irány haza, email-t olvasni. 3.04 Strong Bad háza * Menj be a házba és fel az emeletre. Olvasd el koronával jelölt reklámot a teljesítmény növelõ szerrõl, majd újra lépj be a levelekhez és olvasd el a második koronás levelet is. Ezzel megkaptad az új lokációt: Bubs' boltját. Még ne menj oda. Most irány a versenypálya. 3.05 Versenypálya Menj be az öltözõbe és add oda a HAGYMÁt Homestar-nak, majd beszélj vele és említsd neki a fürdést. Mikor elmegy lezuhanyozni a szekrényébõl emeld el a ruháját, majd távozz innen. A következõ cél: Marzipan kertje. 3.06 Marzipan kertje Menj hátra, de közben vizsgáld meg a ház melletti bokrot. Hátul beszélges Marzipan-al és kérdezd a bokorról. Irány Bubs! 3.07 Bubs'boltja Beszélj Bubs-al és kérd el tõle Marzipan SÖVÉNYVÁGÓját. Mielõtt tovább mész érdemes körbefutni ezt a helyet. Ha Bubs-tól indulj el balra. Sorban a következõ, térképen is jegyzett helyekkel találkozhatsz: A bot, A bálna, A fényképezõ fülke (amibe nagyon ajánlott bemenni :) ), Az autó és végül Strong Bad országa Strongbadia. Ha mindent felfedeztél, hívd fel ismét Marzipan-t, majd menj el hozzá. 3.08 Marzipan kertje Használd a SÖVÉNYVÁGÓt elõször a bokron, majd Homestar papírszobrán. Elõbbivel egy halom GALLYAt nyersz, utóbbival meg teljessé teheted HOMESTAR JELMEZEDet. Irány a Versenypálya. 3.09 Versenypálya Vedd fel a HOMESTAR JELMEZt és beszélj Coach Z-vel. Rövid beszélgetés után indul a verseny, ahol ellenfeled Pom-Pom, aki hihetetlen idõt fut. Aztán te jösz. A farönkön úgy tudsz átmenni, hogy az egeret SB dõlésével ellenkezõen mozgatod és gyorsan kattintgatsz a farönkön. Majd jön a súllyal való ugróbot szám, ahol csak egérgomb nyomogatás van, és ugyan ez a helyzet az akadályfutással is. Esélyed sincs a gyõzelemre, ami nem is baj, hiszen így leégetted Homestar-t :) 3.10 Strong Bad háza Csakhogy Homestar beköltözött SB-hez, ami mondani sem kell, nem túl kellemes dolog. Beszélj Homestar-al a TV-rõl, hogy a térképeden megjelenjen a Kastély. Menj fel a földszintre és a vedd fel az asztalon található ládát (ZSELÉ). Menj fel az emeletre, olvasd el az email-eket, amibõl kiderül, hogy a teljesítmény növelõ szer megérkezett Bubs-hoz, mehetsz átvenni. Tegyél is így. 3.11 Bubs'boltja Beszélj Bubs-al és kérd el tõle a TELJESÍTMÉNY NÖVELÕt. Ha akarod, kérdezheted a csokiról is. Doppinggal a zsebedben, irány a Versenypálya! 3.12 Versenypálya Mivel ezúttal a cél a gyõzelem, tenni is kell valamit érte. A ZSELÉT öntsd a vízbe, így a farönk már nem foroghat. Indulj el a súly felé, közben vedd fel a lelátó mellõl a KUPONokat. A súlyra kösd rá a LUFIt. Ezzel a nem túl feltûnõ módszerrel elérted, hogy még SB is elbírja a cuccot. Haladj tovább a pályán. Mivel Strong Bad a végére fárad el, az akadályokra kattintgatva változtasd meg a sorrendet, hogy a következõ legyen: Gát, Teknõs, Tej. Ha újra versenyezni akarsz, akkor a kamrára kell kattintanod, így SB kitörli a futam felvételét. Nyerni így sem tudsz (viszont jobb idõt tudsz futni végre, mint Coach Z, ami a nyerés feltétele), így el kell tüntetni Pom-Pom-ot az útból. Menj be az öltözõbe és szorj TELJESÍTMÉNY NÖVELÕt Pom-Pom szekrényébe, majd az Office feliratú ajtón kopogva beszélj errõl Z-vel. Nyerd meg a versenyt és már tiéd is a TRÓFEA. Irány Bubs! 3.13 Bubs'boltja Használd Bubs-on a KUPON-t így kapsz egy adag ingyen CSOKIt. (ezt bármikor megteheted, szükséged is lesz még rá, így nem fogom mindig külön leírni, hogy menj Bubs-hoz. Annyit fogok mondani, hogy "Használd a CSOKIt".) Most menj Marzipan-hoz. 3.14 Marzipan kertje Használd a CSOKIt Marzipan ajtaján. Erre jön a király és felzabálja a csokit... Erre is van megoldás: Irány a Kastély. 3.15 Kastély Lopakodnod kell itt. Amíg Poopsmith ásással van elfoglalva nem vesz észre. Ha viszont elkap, jön Strong Mad és kidob a Kastélyból. Vedd fel az ÁSÓt a sarokból és lopakodj az öltözõ fal mögé, majd, amikor Poopsmith újra elkezd ásni menj a következõ terembe, ahol vedd fel a WC PUMPÁt. Most menj vissza az elõzõ terembe és a szobor melletti falon lévõ sárga lyukra nyomd rá a WC PUMPÁT és azon keresztül mász fel a szellõzõ járatba, menj végig rajta, majd a végén kattints Homestar AKTÁJÁra. Irány Marzipan kertje. 3.16 Marzipan kertje Az ÁSÓval áss egy lyukat a postaláda melletti területen, tedd rá a GALLYAt, majd tegyél CSOKIt Marzipan ajtaja elé. Irány haza! 3.17 Strong Bad háza Az lényegtelen, hogy hol, de add oda Homestar-nak a TRÓFEÁt, a TELEFONt és az AKTÁt. Ezzel megszabadultál tõle... Erre a már mindenki a házadban van... A feladat mindenkit elküldeni. Ez nem lesz nehéz. Menj oda a magnóhoz és addig váltogad a zenét, míg el nem kezd mindenki Conga sorban táncolni. Vedd fel a BANÁNHÉJat, nyisd ki a fotelt, majd tedd az ablak elé a BANÁNHÉJat. (amikor az ablak irányába megy a sor, kattints Homestar-ra a BANÁNHÉJal. GRATULÁLOK!!!! LEJÁTSZOTTAD!!!! Jöhet az Extended mód, ahol bejárhatsz minden helyszínt a fel nem vett dolgokért (amiket direkt kerültem a leírásban, mivel saját szekciót kapnak). 4.0 Extended mód Megnyitása: Játszd le a játékot, majd a készítõk listája után töltsd be az Auto Save mentést. Ezek után érdemes menteni egyet, mert, ha új játékot kezdel, akkor oda vész a fent említett Auto Save. Ebben a játékmódban lehetõséged van gyûjtögetni és teljesíteni, minden achievement-et, amik a térképen vannak felsorolva. Megynyitásra vár: -4 darab trófea -A Teen Girl Squad 4+1 hiányzó lapja -A Snake Boxer játék kéziönyvének négy lapja a titkos kóddal -4 ruhadarab -7 telefon begyárkodás Ezen felül még rekordot kell dönteni a Teen Girl Squad-ban (5000 pont) és a Snake Boxer videojátékban (21 pálya). 4.01 Trófeák: Trófea 1 - Exploration Trophy (felfedezés trófea) -Kapcsold fel Strong Bad szobájában kétszer az alsó villanykapcsolót - 12% -Nyisd ki egyszer a hûtõt - 12% -Kétszer nézd meg a Videlectrix posztert a játék szobában - 12% -Az öltözõben a jobb szélsõ szekrényben nézd meg Strong Mad uzsonnás dobozát - 12% -Használd kétszer a mikrofont a verseny pályát - 12% -Nézd meg kétszer a botot (Bubs-nál) - 12% -Nézd meg az egyik halom kakát a kastélyban. - 12% -Beszélj a királlyal, amikor már a lyukban van -12% Trófea 2 - Hedge Trophy Mind a négy bokrot le kell nyírni. -Az elsõt történet szerint le kell nyírni, Marzipan háza mellett. -A második a Kastély bejárata mellett van. -Egyet a versenypályánál, nem lehet eltéveszteni, csak menj végig a pálya mentén. -Az utolsót Bubs-nál találod, közvetlen a téglafal mellett. Trófea 3 - Nuisance Trophy -Lökd Cheat-et a mosógépbe és beszélj vele, míg bent van - 20% -Háromszor beszélj Homestar-al a versenyrõl - 20% -Csönges be négyszer Marzipan-hoz, mikor ott van - 20% -Inzultáld Bubs-ot (beszélgetés közben az ördögi SB) - 20% -Inzultáld Coach Z-t - 20% Trófea 4 - Strong Sad Trophy -Inzultáld Bubs-ot kétszer - 33% -Dobj CSOKIT a lyukba, ami Marzipan kertjében a postaláda mellett van - 33% -Strong Bad háza elõtt a FÉMDETEKTORral keres egy helyet ására. Ha ástál vizsgáld meg a földkupacot - 33% 4.02 Snake Boxing Manual (és maga a minijáték) A manual darabjait nem nehéz megtalálni: -Egy van Bubs melletti dobozban. -Egyet Bubs-tól kapsz. -Egyet ki kell ásni (Strong Bad házánál) -A Kastély udvarán kell kiásni. A Snake Boxing játék lényege, hogy megverj minden kígyót (21 van). S gombbal indítod a játékot, Q-val lépsz ki. Le és Fel gombokkal mozogsz, míg a jobbrával védekezel. CTRL-el ütsz. Érdemes úgy játszani, hogy folyamatosan védekezel és csak akkor ütsz, amikor a kígyó megpróbált megmarni. Így sokáig tart, de biztos a gyõzelem. 4.03 Teen Girl Squad (és maga a minijáték) -Az autó motorháztetejét ásóval tudod felnyitni. -Strong Badia padlójából lehet kiásni, miután a FÉMDETEKTORal megtaláltad a helyet. (a szélén van). -Ezt is ki kell ásni. A versenypályán találod a Race tábla alatt. -Marzipan kertjében a bejárati ajtó mellett tudsz ásni egy lyukat. Önts bele TELJESÍTMÉNY NÖVELÕt. Ezt a játékot úgy kell játszani, hogy minden helyszínen a jobb alsó sarokban jelzett számú dolgot tehetsz, magyarul a felsorolt tárgyakat kell a lányokon használni. A cél, hogy a képregény vége elõtt, mind a négy kiscsaj meghaljon. A végén Strong Bad pontozza a mûvet. Érdemes minden tárgyat, minden lánnyal az összes helyszínen kipróbálni, de a maximális ponthoz a következõt kell tenni: -Add oda So-and-So-nak a könyvet az elsõ helyszínen. -Add oda Whats-Her-Face-nek az slusszkulcsot (az elsõ vagy a második helyszínen) -Add oda The Ugly One-nak a csokit a harmadik helyszínen. -Add oda The Cheerleader-nek a megfont, a harmadik helyszínen. Akiknek az utolsó képkockán kell adni cuccokat, azokon véletlenül se használd a hajsprét. Ha megvagy, akkor megkapod a bogarat, mint eszközt, amivel kiválthatod bármelyik fenti halálmódot. Jó szórakozást! Egyéb kombinációk: -Telefon csengõhang, majd SMS bármelyik lányon. -Hajspé a harmadik helyszín elõtt használva. -Parfüm bármelyik lányon, majd csók a harmadik helyszínen, ugyan azon a lányon -Kosárlabda bármelyik lányon a harmadik helyszínen 4.04 Ruha darabok. -Egy a hangos bemondóból esik ki, amikor mikrofonba beszélsz a verseny pályán. -A kocsihoz közeli dobozban. -Strong Bad postaládájában -A mikróhullámú sütõ tetején a Homestar szakács sisakja Ezeket a ruhákat a Fényképfülkében lehet felpróbálni és az Extended módban, még azon kívül is hordhatók. 4.05 Telefon betyárkodás. Csak hívj végig mindenki. Ha valaki nem hívható, azért van, mert az õ területén vagy. Strong Bad Episode 2: Strong Badia the Free végigjátszás *==* |3.01 Strong Bad háza| *====================* *======================================================* Amint megkaod az irányítást, nézz ki az ablakon és beszélj minden opcióról. Strong Sad szobájából a fürdõbe juthatsz. Itt vedd fel a TÖRÜLKÖZÕt. Menj le a lépcsõn (próbálj meg kimenni a bejárati ajtón :P ). Menj jobbra a játék szobába és vedd fel a KORONÁt a polcról és a FÉMDETEKTORt (amivel egy ásót is kapsz). Itt próbálhatod ki a matematika harcos videojátékot is :) Most menj le a pincébe. A mosógép tetejérõl vedd le a PÁRNÁt és a kanapéból tépj ki egy kis SZÖSZt. Ha minden megvan, menj fel Strong Bad szobájába és ismét néz ki az ablakon. Az ajtó melletti, királyt imitáló szobron használd az eddig összeszedett tárgyakat (KORONA, PÁRNA, TÖRÜLKÖZÕ, SZÖSZ). *======================================================* *====================* |3.02 Strong Badia | *====================* *======================================================* Vedd fel a piros tábla mellõl a térképet. Ezentúl ezzel tudsz haladni a király felé. A doboz mellõl vedd fel a játék pénzt, majd beszélj a Cheat-el az érem menüpont a legfontosabb. A kerítés jobb széle felé a FÉMDETEKTOR segítségével kiáshatod az ELOSZTÓt. Indulj el balra. Bubs-tól vedd meg a STRONG BAD FIGURÁt. Menj tovább és a Bottól egy picit balra megtalálod (a FÉMDETEKTORt használva) a HANGVILLÁt. Irány Strong Bad Háza (a térképen Bleak House néven jelölt terület). *======================================================* *====================* |3.03 Strong Bad Háza| *====================* *======================================================* A FÉMDETEKTORral ásd ki a postaláda mögül a KÖNYVKÖTÕt, majd az ajtó melletti dobozból vedd ki a SZÁRNYAS ÉRMEt. Menj be a házba és menj fel Strong Sad szobájába. Tedd el a PAPÍR KARDot. Irány Strong Badia (illetve The Cheat and Tirerea :) *======================================================* *====================* |3.04 Strong Badia | *====================* *======================================================* Add oda Cheat-nek a SZÁRNYAS ÉRMEt. Cserébe csatlakozik országodhoz és neked adja az ÖNGYÚJTÓt. Menj vissza Strong Bad házába. *======================================================* *====================* |3.05 Strong Bad Háza| *====================* *======================================================* Strong Sad szobájában gyújtsd fel az ÖNGYÚJTÓ segítségével a falon a zászlót, és az asztalon a két okiratot. Még egy ország csatlakozott birodalmadhoz. Innentõl elérhetõ a Homsar Reservation. Menj oda. *======================================================* *=======================* |3.06 Homsar Reservation| *=======================* *======================================================* (Megjegyzés: itt a falon a falfestmény segítségével lehet a Cave Girl Squad játékot játszani). A kirstályos lyukba dobd be az ELOSZTÓt, a KÖNYVKÖTÕt és a HANGVILLÁt. Beszélj Strong Sad-el a pia ikon segítségével. Használd az ÖNGYÚJTÓt a lázmérõn, majd rakd Strong Sad táskájába a STRONG BAD FIGURÁt majd próbálj meg beszélgetni Homesar-al. A fáradságaidért cserébe felveheted Strong Sad ÜVEGBE ZÁRT SZERVét. Irány Pompomerania. *======================================================* *=================* |3.07 Pompomerania| *=================* *======================================================* A keverõ pultról vegyél fel egy FÉNYRUDat, majd Bubs-tól kérj zöld lötyit. Tedd bele a FÉNYRUDat a zöld lötyibe, majd így kattints rá a piára :) Újabb tagja van birodalmadnak. A MÛKARDOt használd a KATANA KARDon, hogy a tiéd lehessen. Új ország érhetõ el: Ország néven (Country). Menj oda! *======================================================* *============* |3.08 Country| *============* *======================================================* Beszélj Strong Mad-el, majd a Cheat-en keresztül kérdezz rá az elsõ opcióra. Gyújts fel minden papírmasé koponyát az ÖNGYÚJTÓ segítségével. Vágd le a szörny tûzes fejét a KATANA KARD segítségével. Amíg az visszanõ, vágd le a jég fejét is. Amikor a jégfej helye éppen vérzik, gyorsan vágd le a tûz fejet megint, hogy végleg legyõzd a szörnyet. Megkapod a KÖVEt és tiéd egy újabb ország :P Automatikusan Marzistar országba jutsz, menj innen Bubs-hoz. *======================================================* *============* |3.09 Bubs | *============* *======================================================* Menj a bolt háta mögé: ez a feketepiac. Beszélgess amirõl akarsz, majd add oda a szervet. Cserébe kapsz egy edény darabot. Irány: Homesar. *======================================================* *=======================* |3.10 Homsar Reservation| *=======================* *======================================================* Dobd az edény darabot a lyukba. Már tudsz beszélni Homesar-al. Kérdezd a csatlakozásról és a jelenet után máris Marzistar-ba kerülsz. *======================================================* *==============* |3.11 Marzistar| *==============* *======================================================* Beszélj Homestar-al és Marzipan-al mindenrõl, majd rakd a követ a kiállítás üres területére. Kérd meg Homestar-t, hogy forgassa meg. Figyeld meg, hogy Coach Z hol helyezkedik el a keréken és annak ellenkezõ oldalon lévõ lyukba helyezd át a követ és fogas újra. Beszélj mindenkivel a sorban, majd Home Star-al. *======================================================* *============* |3.12 Kastély| *============* *======================================================* Menj jobbra, beszélj Strong Sad-el, nézd meg a tréképet az ajtó mellett, majd menj át az ajtón és nézd meg a számítógépet. A jelenet után menj vissza a géphez, majd a Templates-en belûl választd ki az adóról szólót (TAX), aztán fentrõl lefelé a következõket írd be: " theoftown@strongbadhouse.res", "Creamy Ding Snack Cakes", "Forty million, forty thousand and forty four". Ezek után irány a térkép, ahol egy kis stratégiai játék vár. Szabályok: ha a király meghal, újra kell kezdni, minden körben egyszer léphet minden karakter, ha olyan mezõre lépsz ahol ellenség vann, akkor összecsapás jön. Ha kész vagy a körrel, akkor az "End Turn" gombra kell kattintani. Ha egy harc döntetlenre jön ki, akkor az ellenség nem tud mozogni. (tipp: a Poopsmith ködjébe nem lát be az ellenség, oda nem is léphet). Megoldás: A lényeg, hogy a király a kastélyba jusson. Homesar segítségével hatástalanná lehet tenni Strong Sad-et, Cheat segítségével pedig Strong Mad-et. Ha Strong Mad valakit elkap az vissza magy a térkép aljára. 9 körös megoldás (csak a te mozgásaidat írom le, a gép mindig ugyan úgy lép): 1. kör Coach Z-t mozgasd PLACE-re. The Cheat-et mozgasd THE NAMELESS LANDS-re. Homsar-t mozgasd DULLSVILLE-re. Poopsmith-et mozgasd BLEAK HOUSE-ra. The King Of Town-t mozgasd POMPOM-ERANIA-ra. 2. kör The Cheat-et mozgasd ROTTEN EGGLUND-ra. Coach Z-t mozgasd SCALDING LAKE-re. Homsar-t mozgasd POOPSLOVAKIA-ra. Poopsmith-et mozgasd DULLSVILLE-re. The King of Town-t mozgasd BLEAK HOUSE-ra. 3. kör Coach Z-t mozgasd THA EMBITTERED CRAG-re. Homsar-t mozgad SCALDING LAKE-re (ezzel elintézed Strong Sad-et). Poopsmith-et mozgasd THE MANELESS LANDS-ra. The King-et mozgasd DULLSVILLE-re. 4. kör The Cheat-et mozgasd COUNTRY-ra. Coach Z-t mozgasd THE CAVE-re. Poopsmith-et mozgasd ROTTEN EGGLUND-ra. The King-et mozgasd THE MANELESS LANDS-ra. 5. kör The Cheat-et mozgasd COACHNYA-ra. Poopsmith-et mozgasd COUNTRY-ra. The King-et mozgasd ROTTEN EGGLUND-ra. 6. kör The Cheat-et mozgasd EAST MARZISTAR-ra. Poopsmith-et mozgasd THE STICK-re. The King-et mozgasd COUNTRY-ra. Coach Z-t mozgasd POOPSLOVAKIA-ra. 7. kör Poopsmith-et mozgasd EAST HOMEZIPAN-ra. The King-et mozgasd THE STICK-re. 8. kör Poopsmith-et mozgasd HOMSAR-ra. The King-et mozgasd EAST HOMEZIPAN-ra. 9. kör The King-et mozgasd a CASTLE-be. NYERTÉL! *======================================================* Megnyílt az Extended mód, amit a mentések közt tudsz kipróbálni. Ha már benne vagy, érdemes menteni egy külön slotra, hogy ne vesszen el. *======================================================* 4.0 Gyûjtögetni valók: Ruha: -Zabpelyhes dobozban -Strong Badiától balra a fémdetektor segítségével található meg. -Ruhaszáírítóban Strong Bad pincéjében -A kastélyban a hûtõben. Kézikönyv: -A kerítés melletti dobozban -Strong Bad postaládájában -Disco-ban a bár melletti dobozban. -Marzipan postaládájában van. Teen girl Squad: -Strong Sad polcán -Homsar Reservationban a festett kõ fal mellõl ásható ki. -Háromszor vizsgáld meg a kastélyban a halcsontvázat. Zászló: -A téglafalra kattintva. -Bubs melletti bokorban. -Strong Sad ágyán a dobozban. -Homesar Reservation bokrában. -A disco-ban Bubs adja oda. -A Countryban a Country zászló mellõl lehet kiásni. -Marzipan hagyma ültetvénye mellõl ásható elõ. Strong Bad Episode 3: Baddest of the Bands A végigjátszásban minden tárgyat NAGY BETŰKKEL írtam le, kiemelvén fontosságát. A kezdet: Strong Bad játszani szeretne egyik kedvenc videojátékával, de az elromlik. Ez tarthatatlan állapot. Bubs a környéken az egyetlen, aki meg tudja javítani. Ezzel meg is van az első térkép bejegyzésed. Vedd fel a FÉMDETEKTORt, menj jobbra a konyhába és a hűtőből vedd fel a SAJTKRÉMEt. Az emeleten Strong Mad szobájában (végre ide is be lehet menni) vedd fel a BORÍTÓt a szekrényről. Beszélj Strong Mad-al, hogy a térképedre felkerüljön Marzipan háza is. Strong Bad szobájából vedd fel az öngyújtót. Ha akarsz olvashatsz email-eket is, de furcsa mód ebben a részben ennek nincs túl sok szerepe. De milyen lenne Strong Bad email olvasás nélkül?Irány Bubs. Mielőtt beszélnél Bubs-al járd körbe a terepet és vizsgálj meg mindent, hogy a térképed megteljen újabb helyszínekkel. Vedd fel közben a CSILLAGot a hirdetőtábláról. Ha akarod használd a SAJTKRÉMET Strong Badia kerítésén. Bubs bódéjáról akaszd le a szórólapot. Beszélj Bubs-al a videójátékról. Drága lesz a javítása, rock sztárnak kéne lenni, hogy Strong Bad ki tudja fizetni. Szerencsére jön az ötlet, hogy Bandák Csatáját kéne rendezni, amihez két dolog kell: egy biztonsági őr és híres bírák. Az előbbihez segítségként kapsz is egy BIZTONÁGI ŐR MELLÉNYt Bubs-tól, amit beszélgetésetek közben kötött, utóbbihoz pedig meg kéne nyerni a borító tervező versenyt, hogy a Limuzeen eljöjjön bírának. Vedd fel a SABLONt ami Bubs boltjának van támasztva. Most menj el Marzipan házába. A biztonsági őr: Vedd fel a ZEN KÖVET., majd menj be a házba beszélgess, mindenkivel mindenről :). Marzipan együttese az albínó denevérekért kampányol, amiből egy példányt láthatsz is a ketrecben. Strong Sad most éppen újságírót játszik, így vele azt kéne elhitetni, hogy a Security egy banda neve (magyarul rá kéne erőltetni a mellényt). Ehhez el kell menned Strong Badiába. A SABLONt tedd a kerítésre és a SAJTKRÉMET fújd rá. Tádám! A Security be lett reklámozva. Most beszélj megint Strong Sad-el a mellényről, ezzel meg is van az első Security rajongó... akarom mondani biztonsági őröd. Már csak a nyertes fényképet kell összehozni. A nyertes fénykép: A nyeres fotóhoz le kell másolnod élőben azt, amit a BORÍTÓN lehet látni (amit bármikor megtekinthetsz a tárgyak közt) Most, hogy mindenki Marzipan-nál lóg, végre felveheted Strong Sad szobájából a FÉNYKÉPEZŐGÉPet, a DENEVÉRHÁZAT és a fürdőszobából a MŰKARDot, majd Strong Mad szobájában a bal oldali szekrényről a DINÓt. Irány Marzipan háza. Próbáld meg oda adni a MŰKARDot Marzipan-nak, majd ha ezen túl vagy inkább The Cheat-et válaszd. Jöhet a fotózás, tehát menj el a kocsihoz. Gyújtsd meg az olajat az ÖNGYÚJTÓval, a CSILLAGot rakd az autó antennájára, majd rakd a DINÓt is a kocsi mellé. Már csak le kell fényképezni a gyönyörű beállítást és kész is a díjnyertes lemez borító. Menj Strong Bad házához és dobd be a postaládába. Térj vissza Bubs-hoz és említsd meg neki, hogy megvan a híres banda is, akik bíráskodhatnak. Új feladat: bandákat kell szerezni a versenyre, ehhez kapsz is egy JELENTKEZÉSI ÍVEt. A térképeden meg is jelent a versenypálya és a disco. A bandák összeszedés: A környéken három banda van: Pom-Pom és Homestar bandája a PomStar, Bubs és Coach Z bandája a Two-o-Duo és Marzipan bandája a Cool Tape. (a továbbiakban inkább a bandatagokkal emlegetem ezeket). Ahhoz, hogy részt vegyenek a versenyen, mindegyiküknek kell valamit csinálni. Pom-Pom bandája még össze sem állt, Bubs és Coach Z összevesztek, Marzipan-ék meg szívesen részt vennének a versenyben, ha nem ütközne a veszélyeztetett denevérért tartott koncertjükkel. Menjünk szépen sorba. Irány Pom-Pom. Pom-Pom éppen maghallgatást tart egy bandához, az egyetlen jelentkező Homestar. Segítsünk neki egy picit. Nyomj SAJTKRÉMEt a Pom-Pom melletti forró üstbe, majd vedd fel Pom-Pom ALBUMját Homestar mögötti asztalról és tedd fel a lemezjátszóra. Homestar elkezd énekelni, neked pedig az a dolgod, hogy különböző tárgyakhoz rohanj, hogy Homestar tudjon rímeket mondani a dalban. Először fuss oda a jobb alsó asztalhoz, amin csirkecombok vannak. Aztán jöhet a bor, majd a csigák a bal alsó asztalon. Egy hosszabb ének után vált a kamra, most jöhet a fondű, amit a SAJTKRÉMből készítettél. Kész Homestar sikeresen túljutott a meghallgatáson. Add oda Pom-Pom-nak a JELENTKEZÉSI ÍVEt, ezzel meg is van az első bandád. Jöhet Bubs és Coach Z békítése. Menj el Bubs-hoz, aki ha róla kérdezed ad egy albumot, aminek a borítója pontosan leírja, milyenek is voltak a régi szép idők Coach Z-vel. Irány Z, kit a versenypályán találsz. A versenypálya öltözőjében a fürdőből vedd fel a DRÓTot, majd beszélgess el egy picit Coach Z-vel. Kiderül, hogy odáig van Marzipan-ért, de fél bevallani érzelmeit, egy jelre vár tőle. Mondanom sem kell, hogy mi fogjuk megadni ezt a jelet. Itt az ideje, hogy ismét ellátogass Marzipan házába. Vedd fel az üzenetrögzítő mellől a FÉNYKÉPet. Add oda Marzipan-nak a FÉNYKÉPet és kérj autógrammot Coach Z számára. Vissza a versenypályára. Add oda Coach Z-nek a(z aláírt) FÉNYKÉPet, hogy felbátorodjon és elhagyja az öltözőt. Végre felveheted a WC PAPÍRt és az öltözőszekrényből a FEHÉRÍTŐt. Az irodájába is bemehetsz... ha akarsz :) Minden estre jobb, ha Coach Z után mész, hátha segítségre van szüksége Marzipan házánál. Beszélj Z-vel. Kiderül, hogy eddig tartott a bátorsága, most tanácstalan mit tegyen. Szerencse, hogy itt van Strong Bad. A beszélgetésben felajánlott módszerek közül még az ablak dobálás kaviccsal című sem működik... míg nem rakod a ZEN KÖVET a kavicsok közé :) Ezzel el is érted, hogy Z feladja álmait Marzipan-nal kapcsolatban, Bubs pedig örömmel látja, hogy kezdi visszanyerni régi önmagát. Menj a bothoz és tekerd rá a WC PAPÍRt, ezzel felidézve még egy emléket.. Bubs boltjából próbáld elvenni az aranylemezt, mire bekapcsol a riasztó... lopd el a SZIRÉNÁt, vidd el Coach Z irodájába és ezzel beteljesítetted az utolsó „régi szép idők” pillanatot is. Irány Bubs, beszélj vele. Tényleg újra összeállt a banda. Már csak Marzipan-ékat kell meggyőzni arról, hogy vegyenek részt a buliban. Nekik ugyebár több albínó denevér kell, hiszen, ha már nem veszélyeztetett faj, akkor már részt vehetnek a bandák csatájában. Irány Strong Bad ház, le a pincébe. Dobd a DENEVÉRHÁZAT és a FEHÉRÍTŐt a mosógépbe, majd kattints rá még egyszer, hogy elkészüljenek a FEHÉRÍTETT DENEVÉREK. Irány Marzipan, add oda neki a denevéreket majd a jelentkezési lapot. Ezzel megvan mind a három banda. Irány Bubs! Bubs csak a gép javításához szükséges pénz felét adja szolgálataidért, így Strong Bad úgy dönt, hogy saját bandát alapít és megnyeri a Bandák Csatáját. A bandatagok Homsar és The King of Town... Először is nevet kell adni a bandának, ami abból áll, hogy mindhárom tag mond egy szót. Lényegtelen miket választasz, ha tetszik a név, amit alkottál válaszd a pozitív választ, hogy tovább mehess. Mivel a banda zenéje elég gyenge, a többieket kell szabotálni. A térképen innentől a bandák képei vannak. A Bandák Csatája: Beszélgess a Limozeen-al (akik személyesen nem jöttek el, csak egy karton figurát küldtek, mikrofonnal és hangszórókkal). Vedd fel a KIFESTŐ KÖNYVet mellőlük. Irány Marzipan bandája, ahol vedd fel a gumibotot. Most menj el Strong Bad házába, ahol megtalálod a LEMEZGYŰJTEMÉNYt. Irány Coach Z koncertje. Láthatod, hogy van egy doboz a színpadon. Ebben tudod cserélgetni a lemezeket, amire Z táncolni fog, mindig a címnek megfelelően. A következő lemezek vannak: Alapból:Roll Wit Da Punches, Left Shift Alt Delete, Doing the Wigglie, Slide to the right. A LEMEZGYŰJTEMÉNYből: Hugo Left Me Miserable, 3 O'Clock Twist A kombináció: Left Shift Alt Delete, 3 O'Clock Twist , Hugo Left Me és végül Roll Wit Da Punches. Ennek hatására jól összeverekedik a két bandatag és Coach Z egyedül már nem túl sikeres, így népszerűsége Strong Bad bandájával vetekszik. Jöhet Homestar akinek egy fülhallgatóba súgják a szövegéz. Ez nagyon egyszerű lesz: tedd a DRÓTot a bálnára és forgasd míg Homestar felé nem mutat. Eme rögtönzött antennának köszönhetően Homestar a bálna nem túl kedves szavait fogja ismételgetni, ezzel elveszítve rajongóit. Még egy szabotázs kipipálva. Marzipan-ék már kicsit bonyolultabbak. Ha beszélsz Limozeen-al megemlítik, hogy egyetlen zavaró dolog az előadásukban, hogy Marzipan folyton beszél.. erre kéne rájátszani. Vidd a KIFESTŐT Strong Bad házában a játékszoba asztalára, ahol Strong Bad megrajzolja a Teen Girl Squad eddigi legjobb epizódját. Az így átalakított KIFESTŐT vidd el Homestar koncertjére és ott ad oda Marzipan-nak. Most menj Coach Z koncertjére. Próbálj FEHÉRÍTŐt önteni a tóba. Strong Bad nem kockáztatja meg Marzipan haragját. Így nem tehetsz mást, mint hogy a Limozeen együttes egyik tagjára bízod, eme nemes feladatot. Ha már a kezében van a FEHÉRÍTŐ készíts egy fényképet az esetről. (ne felejts el hozzáérni az egyik döglött halhoz, a Limozeen pohárért). Irány Homestar koncertje, ahol mutasd meg az imént készített fotót Marzipan-nak. Utolsó dolog, amit el kell végezni, hogy Homestar koncertjén a Limozeen kezébe adod a GUMIBOTot. Természetesen erről is készíts fotót és mutasd meg Marzipan-nak. A terv sikerült, Marzipan együttese is sikertelen. Már csak meg kéne nyerni a csatát. A koncert: Strong Bad még így se elég sikeres a győzelemhez. De van egy titkos fegyvere, amit a piros gomb megnyomásával lehet aktiválni. Nincs más hátra, mint megnyomni a piros gombot :) Ami nem működik, mert a király megette a kábelét. Ahogy Strong Bad mondja: fel kell másznod a létrán, átjutni a hangszórón és manuálisan szétnyitni a függönyt. Útközben vedd fel a német sisakot a fogasról, majd hagyd a Királyt tombolni egy picit (kattints rá). Így hozzájuthatsz a HOMÁRhoz. A HOMÁRral „vágd el” a függöny melletti kötelet, hogy leessen a hangszóró. Próbálj felmászni a létrán. Nem fog összejönni, mert a ventilátor túl erős. Add oda Homsar-nak a német sisakot és kattints rá. Az kurzor helyzetével tudod Homsar magasságát állítani, amikor maximumon van leveri a ventilátor kapcsolóját. Ezzel megoldódott a füstgép problémája is ráadásul fájdalmában Homsar olyan hangot adott, hogy még a denevérek is eljöttek a koncertre :) Irány a létra. Mássz fel és tekerd meg a kart. Ugyan a függöny elhúzódott, de a füst miatt semmit nem lehet látni. Vedd fel a VAJASTÁLat, amiben a homár volt és öntsd a vajat a füstgépbe. Itt a vége! Ezzel megnyílt az Extended mód, amin belül bejárhatsz minden helyszínt a fel nem szedett tárgyakért és játszhatsz végre a videojátékkal is. Gyűjtögetés: Ritka poszterek: -A Bubs-tól jobbra kutass a FÉMDETEKTORral. -Az öltözőben az egyik szekrényben található. -Használd a mikrofont Pom-Pom diszkójában. -Strong Bad koncertjén kell FÉMDETEKTORral kutaskodni. A színpad előtt lesz. Strong Bad kínzás: -Nyúlj hozzá a mikróhoz. -Próbáld meg kihúzni a laptopot. -Beszélj Strong Sad-al a Marzipan koncerten. -Beszélj Strong Sad-al Homestar koncerten. Lemozeen poharak: -A nappaliban a kinyitható fotelben van egy. -Használd a mikrofont Strong Bad háza előtt. -Marzipan Zen kerje mellett FÉMDETEKTORral. -Miután FEHÉRÍTŐt öntöttél a vízbe, az egyik döglött halhoz hozzáérve kapod. Lemozeen játék kézikönyv: -Kapcsold le Strong Bad szobájában a lámpát. -Használd a mikrofont a Marzipan koncerten. -Coach Z koncertjén FÉMDETEKTORRAL a tóhoz közel kell keresgélni. -Tedd fel a Doing the Wigglie a diszkó keverőpultjára. Ruha: -Az alaksorban a kanapéba rejtve. -A kerítés előtt kutass a FÉMDETEKTORral. -A tégla fal előtt használd a mikrofont. -Strong Bad pincéjében (a lépcsőnél) használd a mikrofont. Strong Bad Episode 4: Dangeresque 3: The Criminal Projective Kedvenc "mailer-daemonunk" legújabb kalandjában nem másba fog bele, mint kibontakoztatja bimbózó filmrendezői képességeit, és egy noir detektívmovie-t hoz tető alá. Így a megszokottal ellentétben nem Strong Bad-ot és kiterjedt baráti körét fogjuk tágra nyílt szemekkel figyelni a játék során, hanem az általuk alakított szereplőket az ún. Dangeresque 3 névre hallgató filmben. A Strong Bad's Cool Game for Attractive People: Episode 4 - Dangeresque 3: The Criminal Projective hallgató epizódról is már a játék megjelenése előtt 1 nappal olvasható a végigjátszás Manga02 úrnak köszönhetően. Katt :) Strong Bad's Cool Game for Attractive People Episode 4 - Dangeresque 3 Ez az epizód egy rajongóknak küldött email-el kezdődik, melyből kiderül, hogy végre elkészült Strong Bad akció filmje, a Dangeresque 3. Gyorsan le is viszi a kazettát a pincébe, hogy levetítse a többieknek. Innentől a film eseményei képzik a játék törzsét :) Amint megkapod az irányítást, vedd fel az asztalról NUNCHUK GUN-t (amit innentől az egyszerűség kedvéért pisztolyként emlegetek) és a FÉLBETÖRT SZÍVET (trinket). Próbáld ki a telefont egy kis Sam and Max mókáért, majd nézz ki az ablakon. Innen még a tavat is láthatod. Mivel egy ideje már kopogtatnak az ajtón, ideje lenne kinyitni azt. Az esőerdő megmentése Dangeresque két segédje jött meg Renaldo (Coach Z játssza) és Dangeresque Too (Homestar), hogy megtartsák Renaldo nyugdíjba menetelét. Még tortát is hoztak. Vedd fel a DIÉTÁS KÓLÁt. Már itt sajátítsd el az a szokást, hogy mindenkire fegyvert rántasz. Ez amúgy is mellékküldetés és vicces is. Kattints az ajtóra, hogy kinyisd Cutesy Buttons-nak (Marzipan), aki azért jött, hogy megbízza Dangeresque-t az esőerdők megmentésével, hozott is magával egy ritka növényt, amit vegyél is fel. Dangeresque Too gyanúsan kimarad a küldetésből. Cutesy-vel beszélgetve megtudhatod, hogy egy ősi formulát kell keresned Strongborneo-ban.Irány a dzsungel! Amint túlélted a veszélyekkel teli utat, lőj a pisztollyal a táblára, hogy felfedez egy apró lyukat mögötte. Dangeresque keze túl nagy, hogy benyúljon, így Renaldo-ra hárul a feladat. Mikor benyúl a lyukon rájuk támad a medvecápaszaurusz. Lődd le. A brutális harc után kiderül, hogy a formula elpusztult Renaldo kezében, aki közli is, hogy egyetlen személy tudja csak újra alkotni: Professor Experimento. Így hát irány a Professor, akit a titkos laborban találsz (Secret Lab). A laborban Professor Experimento (Pom Pom) egyből meg támad, de Renaldo lenyugtatja. Add oda neki a formula port. Csak akkor alkotja újra, ha visszaszerzed neki a rakétája kilövési kódját tartalmazó lemezt. A táblára felírja azt is, hogy mire van szükség a formula legyártásához: buborékos ital, a ritka Stickanee Fa virága és sárga haj. Ebből egy már meg is van: a buborékos ital a DIÉTÁS KÓLA. Add is oda a Professor-nak. Új térkép bejegyzés: Brainblow City. Mielőtt oda mész vedd fel az OLLÓt, ami a falba lett állítva. Elérkeztél a nagyvárosba. Ezen a helyen találhatod meg a ritka Stickanee Fát. Menj balra és szedd le a ritka fa, utolsó virágát. Ezzel kiirtottad a fajt. Gratulálok... megvan a második hozzávaló! A sárga hajat Cutesy-től szerezheted be, de ha simán odamész hozzá, nem engedi meg, hogy levágj belőle. Éppen ezért rakd a NÖVÉNYt a városban (a Stickanee Fától balra) található Cápa Tóba, majd menj el az irodába és szólj neki, hogy nézzen ki az ablakon. Amíg a növénnyel van elfoglalva levághatod a haját. Menj el a Professor-hoz és add oda neki a két utolsó alkotóelemet. Gyorsan el is készíti a formulát, ügy lezárva.... Vagy mégsem. Cutesy eltűnt, és a felvételt megtekintve az is kiderül, hogy egy nagyon ismerős alak rabolta el őt. Váltságdíjként a formulát akarja, hogy elpusztíthassa azt. Renaldo tud valakit, aki segíteni tud. A börtön a következő úti cél. (a várostól jobbra kell menni). Cutesy Buttons megmentése Diamonocle-től egy kis hízelgés után megtudhatod, hogy két személyen keresztül juthatsz el az emberrablókhoz. Az egyig Perducci (The King of Town) a másik Dangeresque apja, aki egy profi emberrablási ügy megoldó. Perduccit az Öreg Klubban (Old Club) találod, Dangeresque apját (Senor Cardgage) pedig a Velencében. Menj először Perducci-hoz, akinél az emberrablók bázisának tervei vannak. Hogy megszerezd a terveket játszanod kell vele, egy érdekes kártyajátékot. A szabály a következő: az ász a legerősebb kártya. Azt csak a kő üti. A követ viszont üti a papír. Kevertesd meg vele a kártyákat. Ha van ászod rakd le, hogy ő lerakja a követ. Vedd fel a követ. Egy újabb játék alkalmával üsd az ászát kővel, amit ő papírral fog ütni, ami nem más, mint a TERVRAJZ, amire szükséged van. Emeld el. Már csak egy emberrablási ügy megoldó kell... repülj Velencébe! Az apucival való beszélgetésből megtudod, hogy Dangeresque-nek Katakombákba kell mennie, hogy megoldhassa családi problémáját. A Katakombák egy igazi kalandos helyszín. A falon egyből egy rejtélyes kép látható. Amint kinyitod az ajtót, láthatod, hogy hol kell használnod a rejtélyt. Ebben a teremben látható puzzle megoldásával juthatsz csak tovább. Az előző teremben látható minta alapján forgasd a képeket. Ekkor egy szörny támad rád. Lelőni nem tudod, így inkább a nálad lévő FÉLBETÖRT SZÍVet rakd a puzzle közepén található másik félhez. Az így kapott rózsaszín szívet rakd a szörny szívének helyére. Ez el is intézi a szörnyet. Az utolsó teremben beszélgess az elrabolt áldozattal. Kapsz egy papírt, ami bebizonyítja, hogy Dangeresque lezárta a régen lezáratlan ügyet. (ha már itt vagy, vedd fel a fémdetektort is). A szakértővel és Renaldo-val együtt rövidesen egy feszült „mindenki, mindenkire fegyvert fog” helyzetben találod magad. Kiderült ugyanis, hogy Dangeresque Too áll az emberrablás mögött. Ezentúl Uzi Bazooka-nak hívják őt. Lelövi Dangeresque apját, mire ő fegyvert ránt. A lényeg az, hogy Cutesy-t eljuttasd bal szélről, jobb szélre, hogy el tudja venni a diszket a gonosztól. Elsőnek tartsd a fegyvert KILLINGIOUGLY-ra (Strong Mad), majd jöhet Uzi Bazooka, megint KILLINGIOUGLY végül The Cheat. Ha ez megvan jön a világ legizgalmasabb autós üldözése. KILLINGIOUGLY olyan gyors, hogy könnyen utoléri a kocsit, ezért Dangeresque kiugrik a kocsi tetejére, addig meg a robotpilóta vezet. Az autóra kattintva tudsz parancsokat adni neki. A jármű orrára és tetejére tudsz ugrani. Legelőször kapcsold be a kerékfűrészt, amit vegyél is le a kerékről. Közben megérkezik Cutesy helikopterrel, valahogy fel kéne ugranod rá. Parancsold meg a kocsinak, hogy öntsön ki olajat hátra és dobd meg KILLINGIOUGLY a KÖRFŰRÉSSZel, így egy kicsit távolabbról követ téged. Most nyittasd ki a csomagtartót. Ha most ugrasz rá, akkor az becsukódik, tehát valamivel ki kell támasztani. Az a valami KILLINGIOUGLY lesz. Ha fékezni próbálsz, rájöhetsz, hogy elvágták a féket. Dangeresque olyan kemény, hogy ő maga lassítja le a járgányt: kattint az autó orrára. Miután KILLINGIOUGLY a csomagtartó ajtaja alatt van, nincs más dolgod, mint ráugrani. A helikopterben Dangeresque oda adja a formulát Cutesy-nek, aki távozik is vele. Ekkor Uzi Bazooka közli, hogy elrabolta Renaldo-t és a titkos bázisára vitte őt, ami a Napon található. Renaldo megmentése: A környéken egyetlen személy tudja Dangeresque-t Napra juttatni, aki nem más, mint a Professor. Irán a laboratóriuma. Amint megérkezel, láthatod, amint Sultry Buttons éppen kirabolja a Professor-t, elviszi a rubint, ami a rakéta elengedhetetlen kelléke. Viszont hátrahagy egy méretes KÉSt és egy FÉNYKÉPEt Dangeresque-ról és róla, az Eiffel torony lábánál. Tehát vissza kell szerezni a Rubint és a kilövési kódokat is, amit Cutesy-nál felejtettél. Menj is el hozzá. Ő elmondja, hogy Perducci-nak adta a kódokat, és hogy Velencében találod őt. Velencében láthatod, hogy Sultry éppen távozik. Vele majd később kell törődni, most Perducci a célpont Helyette csak egy informátort találsz. Róla kiderül, hogy ha hozzáérhet egy tárgyhoz meg tudja mondani merre van a tulajdonosa. Add oda neki a KÖVET. Ebből ki is derül, hogy Tokióban van. A felkelő nap országában se találod meg Perducci-t, de találkozhatsz egy újabb informátorral. A híd alól vedd fel a FESTMÉNYt, majd beszélj az informátorral, akitől megtudod, hogy Perducci Párizsba ment. Párizs. A romantika és még egy informátor városa. Beszélj vele. Következő cél: Írország. Tudod a dörgést. Informátorunk elmondja, hogy megpróbált neki eladni egy festményt, de nem jött össze az üzlet. Kairóba távozott Perducci... Kairó. Perducci itt sincs, viszont Dangeresque rájön, hogy az első informátor azt mondta, hogy csak három testvére van, ő viszont már az ötödikkel beszélgetett. Egyikük hazudik. Hogy melyik az, arra a festményről való kérdezősködéssel tudsz rájönni, de egyszerűbb ha mindegyikre fegyvert fogsz és kiválasztod valamelyik opciót. Elárulom: Japánban az ősi templom opció a helyes. Ez a testvér igazából Perducci volt álruhában! Egy rövid dulakodás után Dangeresque megszerzi a LEMEZt. Már csak a Rubint kell visszaszerezni Sultry Buttons-tól, amihez eszébe kell juttatni a szép emlékeket. Ehhez szükséged lesz a már kihalt Stickanee Fa virágra. Menj el a Stickanee Fához és metsz le belőle egy darabot a KÉSSEL, majd menj Cutesy-hez és tedd bele a formulával kezelt földbe. Már meg is van a VIRÁG, amit Párizsban tegyél a pódiumra. Majd Párizsból utazz Párizsba, hogy pont elkapd a lányt, amikor megtalálja a virágot. Örömében neked adja az ellopott RUBINt és a GYÉMÁNTot. Végre kilövésre kész az űrhajó. A Nap: Miután oda adtad a Professor-nak a kilövési kódokat és helyére raktad a RUBINt, már indulhatsz is a Napra. Az úton bohócokat kell lelőnöd és minden mást megmentened. Végül a Napon kötsz ki. Szembe találod magad Uzi Bazooka-val... mégsem, hiszen ez Dangeresque Too, hiszen belép az ajtón az igazi Uzi Bazooka, aki pontosan ugyan úgy néz ki, mint Dangeresque Too. Összeverekednek, és nem igazán lehet eldönteni melyik melyik. Lődd le valamelyiket! Kiderül, hogy a Uzi Bazooka csak egy robot, amit Craig (The Cheat) irányított. Craig elmenekül, Dangeresque Too utána megy, míg Dangeresque-nak le kell győznie a robotot. Nem érdemes rálőni, mert golyóálló. Az irányító panelen, amihez Renaldo is kötve van, nyomd meg a kék gombot. A fúrógép hátra gurul ennek hatására. Most rakd a fúró hegyére a GYÉMÁNTOT és rúgd arrébb az akadályt. Most nyomd meg a piros gombot. Ezzel le is győzted a robotot, kinek megható halála után, hallhatod, hogy Dangeresque Too segítségért kiált. Menj és mentsd meg! Kattints Craig-ra, hogy Dangeresque belerúgja őt a vákuumba, ezzel végleg megszabadulva a gonosztól. Az Extended mód ezúttal különbözik picit a megszokottól, hiszen a film helyszíneit látogathatjuk meg, amolyan „hogyan készült” módon. Beszélgethetsz a színészekkel, és kivágott jeleneteket is láthatsz. Jó szórakozást hozzá! Strong Bad Episode 5: 8-Bit is Enough A TellTale-nek sorra sikerül, ami más fejlesztőcégnek nem: az epizódikusra bonttot kalandjáték sorozataik részről-részre képesek újat hozni, és felülmúlni az előzményeiket. Ezt sikeresen eljátszották a Sam and Max 2 évadjával, és a 2008-as év legbetegebb játékával, Strong Bad kalandjaival is. A december végén megjelent 5., egyben utolsó epizód humorban és C64-es muzsika dallamokban gazdag! Végigjátszás alant. Ez az epizód ott kezdődik, ahol az előző véget ért, Strong Bad-nek ugrania kell és így is tesz. Egyenesen a Trogdor gépnek ütközik, ami emiatt még jobban elromlik, életre kell és elkezdi kergetni Strong Sad-et. Itt veszed át az irányítást. Menj fel a földszintre és beszélgess a Cheat-el egy fontos lecke reményében, majd vedd fel a FÉMDETEKTORt. Vizsgáld meg a játék konzolt. Strong Bad rájön, hogy a benne lévő játékhoz kapott FÉNYMUSKÉTA eltűnt. Végül a szennyes halomból nyerd ki Homestar TELEFONját. Menj a konyhába és beszélj Strong Sad-el, aki éppen feláldozta a növényét, hogy Trogdor kimenjen a házból. Elmondja, hogy egy új alaplap kéne a gépbe, hogy megjavuljon. Beszélj vele mindenről, hogy oda adja a gép kulcsát. Érdemes még felmenni az emeletre is, hogy kinyisd Strong Mad szekrényét, és hogy elolvass két email-t. Menj ki a házból. Strong Bad a mezőig üldözi Trogdor-t. Ha megpróbálsz hozzáérni a sárkányhoz, akkor az képen töröl... tehát tegyél így. Strong Sad szelleme figyelmeztet is, hogy idiótának kell lenned, hogy egyedül próbáld meg legyőzni a sárkányt. Közben feltűnik Homestar Strong Badia-ban. Menj is oda hozzá és beszélgess vele. Kiderül, hogy ő bármelyik játékkal profin játszik, viszont addig nem megy oda Trogdor-hoz, míg nincs meg a szerencse érméje. Mellesleg valami mélyen a gyomrában azt mondja neki, hogy közel van. Kapd elő a FÉMDETEKTORt és menj vele Homestar közelébe. Ezek szerint lenyelte. Ő ezt nem hiszi el, ezért kézbe veszi a detektort és odamegy Trogdor-hoz ki tarkón vágja, mire Homestar kiköpi a pénzt, ami Strong Bad markába esik. Add oda Homestar-nak a pénzét, hogy lefoglalja Trogdor-t. Már csak az alaplapra van szükséged, hogy meg tudd javítani a gépet. Mit csinál ilyenkor az ember? Hívja a supportot. Vedd elő a TELEFONt és használd Strong Bad-en. Sajnos nem tudsz valódi emberrel beszélni, csak egy géppel. Szóval „mondjál négyet” (de azért próbáld végig az első három számot is), hogy kiderüljön mégsem géppel beszélsz. Küldenek is egy ALAPLAPot, amit Bubs boltjánál vehetsz fel. Nyisd ki Trogdor-t a KULCCSal és helyezd bele az ALAPLAPot. Szerelés közben a Videlectrix emberei felhívják Strong Bad-et, hogy nehogy valami sugárzó tárgy közelében szerelje be az alaplapot, mert akkor megszűnik a létezés. Milyen véletlen, hogy Homestar a fémdetektor miatt éppen sugárzik. Szóval vége a létezésnek. Vagyis átalakult. Strong Bad Strong Badia irányából sárkány hangot hall. Irány tehát az apró ország... ami leéget. Trogdor életre kelt és felégette az egészet. Homestar pedig bent ragadt Strong Bad „interfészében”, szóval popup ablakként fog innentől az egész játékban feltűnni. Egyébként azt ajánlja, hogy menj be egy videojátékba (a Trogdor gépen keresztül) és kérdezd meg ott, hogy miként is kell legyőzni egy sárkányt. Most érdemes kicsit körbejárni a vidéket. Menj Bubs-hoz, hogy láss egy Donkey Kong referenciát, és hogy megnyíljon az út egy eddig elzárt területhez. Bubs-al beszélve egyébként kiderül, hogy a videojáték világ és a valóság összeolvadt. Ő tudna segíteni, ha Marzipan nem dobná fejbe ládával, ahányszor menekülni próbál. Menj tovább. A kőfalon a matek harcosai verekednek. Egy rövid beszélgetés után csatlakoznak hozzád. Tovább haladva pont melletted zuhan le a Lemozeen Űr Busz. Csatlakoznának hozzád, ha a busz el tudna mozdulni. Velük most még nem lehet mit tenni, haladj tovább. Vizsgáld meg az autót, hogy a kígyók is csatlakozzanak hozzád. Irány az új terület, ahol sok-sok láda van. Beszélj Poopsmith-el, aki Mr. Fix It-nek képzeli magát. Ő akkor csatlakozik, ha szerzel a szegecses vödrébe valami izéket. Kicsit tovább haladva találkozol a Kígyó Boxolóval. Beszélgess vele is, hogy csatlakozzon. Most, hogy van kígyód és Kígyó Boxolód is, tedd a kígyókat a külön álló ládára és használd rajtuk a Kígyó Boxoló egyetlen képességét, hogy a láda elpusztuljon. Tiéd a FÉNYMUSKÉTA. (Ha elmész innen és visszajössz, megismételheted ezt a folyamatot, ezúttal egy ruhával leszel gazdagabb). A MUSKÉTát úgy használhatod, hogy kiválasztod, majd a jobb egérgombbal lősz. Irány Strong Bad háza. A házat megszállták a szellemek. Még jó, hogy nálad a FÉNYMUSKÉTA. Menj be és tartsd távol magadtól a szellemeket. Itt a lényeg, hogy négy nagy amerikainak add vissza a hozzá tartozó tárgyat. Először vedd fel a tollat a játék szobából és vidd el a Strong Mad szobájában lévő szellemnek. Itt fel is veheted a lámpást. Visszafelé menet Strong Sad szobájában felveheted az ásót is. Az ásót add oda a pincébe vezető lépcsőt elzáró szellemnek. Lent vedd fel a kulcsot és add oda a lámpást az ott lévő szellemnek, majd a számítógép szobában lévőnek add a kulcsot. Szellemek elintézve. Irány a Trogdor gép, amibe most szépen bele fogsz mászni. Üdvözöllek a virtuális világban. Itt különböző játékokba tudsz belépni. Először próbálj meg belépni a Space Circus Chatastrophe-be, minek eredményeképpen a táncolómedve csatlakozik a csapatodhoz. A Trogdor és Stinkoman játékokba nem tudsz belépni. Előbbiből hiányzik a fő karakter, az utóbbi pedig régiózár alatt van. Következzék a Peasant's Quest, hiszen ott tudják, hogyan kell sárkányt ölni. Sajnos csak eredetiség vizsgálat után lehet bejutni. A megjelenő keréken össze kell illeszteni egy karaktert a hozzá tartozó tárggyal és az így kapott szöveget egy játékhoz adott, de meg nem lévő szemüveggel el kell olvasni. Tehát ez a mostani nagy feladat. Lépj be Gel Arshie's Pro Fruiteboard játékába. A pszichotikus Ashie akkor fog csatlakozni hozzád, ha rekordot döntesz a játékában. Erre normális körülmények közt nincs lehetőséged. Még jó, hogy a kulisszák mögött vagy. Állítsd át a nehézséget magasra és a porszívót arra, hogy gyümölcsöket szívjon a halálos ananász helyett. Menj is el Strong Bad házába és játssz egy jót a csodálatos Gel Arshie's Pro Fruiteboard című játékkal. Miután a játék tönkrement a rekordtól, Gel-Arshie megjelenik a tv képernyőjén keresztül és csatlakozik hozzád. Az ő képessége, hogy mindent piros fénybe borít. Menj vissza a játékválasztó képernyőre és a kódlapon forgasd ki azt a szellemet, amelyiknél a lámpás van. Alatta a lámpát, majd használd a válaszon Gel-Arshie képességét, hogy megtudd mi van oda írva. Mond el a választ a játéknak és lépj be. Ím itt vagy a méltán híres Peasant's Quest világában. Beszélgess Rather Dashing-al. Tőle megtudhatod, hogy a Trogdor ölő kard elteleportált Stinkoman játékába. Azt is elmondja, hogy ő már nem öl sárkányokat, inkább hercegnőket ment. Vedd fel a ???-t (a tó partján van). Jobbra haladva eljuthatsz a vendéglőhöz, ahol a flaska még mindig nem felvehető :) Viszont van egy KÍGYÓKra és Kígyó Boxolóra váró láda, amiből felveheted az ELSŐSEGÉLY CSOMAGOT. Beszélgess a fogadóssal, aki miután elmondja, hogy szekereket is javít csatlakozik hozzád. Ha tovább mész találkozhatsz a hercegnővé... gonosz varázslóvá vált Strong Sad-el, aki ad egy küldetést, ha át akarsz kelni. Menj vissza az erdőbe, kerüld ki a skorpiót, vedd fel a pixelt, majd gyere vissza. Jöhet a következő küldetés.... ami ugyan ez. Aztán megint. Szóval inkább menj a Lemozeen hajójához. Itt használd a fogadóst, hogy „megjavítsa” az űrszekeret, végre a Lemozeen is csatlakozik egyre bővülő kompániádhoz. Egyébkék ők arra képesek, hogy szösziket mentenek meg a vonósugaruk segítségével. Menj is el Marzipan-hoz, hadd rabolják el őt. Hálából, hogy megmentetted őt, Bubs régió mentessé teszi a gépet és elmondja, hogy többet ő se tud tenni, amíg Trogdor kint garázdálkodik. Mielőtt mennél kardot szerezni, menj és add oda Poopsmith-nek a ???-t, hogy végre ő is csatlakozzon. Irány Stinkoman játéka. Ebben a 2D-s játékban Strong Bad extra életként szerepel és addig nem is tud a játék térre jutni, míg az aktuális Stinkoman el nem vérzik. Sajnos a játék túl lassú, a gonoszaknak esélye sincs. Beszélgess az öntelt Stinkoman-el mindenről, majd mindkét robotnak szólj, hogy Stinkoman szerint ők túl lassúak. Miután elintézték őt Strong Bad kerül a játéktérre. Mr. Fix It segítségével javítsd meg az összes létrát és a lenti hidat, hogy meg tudd szerezni a Trogdor ölő KARDot. Már csak a királylányt kell eltüntetned az útból. Ehhez el kell menned a Videlectrix Halfathlon játékba. Ami Coach Z futópályája. Egyébként Coach Z-t megölik a skorpiók. Ahányszor beszélgetni akarsz vele, újra és újra ez történik. Add neki az ELSŐSEGÉLY CSOMAGOT. Így elég ereje van hozzá, hogy eldobja a skorpió kaját, amit a zsebében tartott. Ezt Strong Mad még távolabb dobja. Menj szépen utána. Használd a Checkpoint-ot (nagy szürke gömb), kapd el az indát, menj át a skorpiók között majd ugrálj végig a pingvinek fején, hogy felvehesd a SKORPIÓ KAJÁT és a TRÓFEÁT. Menj vissza. Sajnos a skorpiók elkapnak és meghalsz. Még szerencse, hogy a pálya elején volt a Checkpoint. Sajnos a skorpió kaja és a trófea is elveszett. B terv. Megint ugrálj végig, de most csak a TRÓFEÁT vedd fel. Ugrálj vissza és add oda Strong Mad-nek, így ő is a csapatod tagja lesz. Most használd Strog Mad-et a Checkpoint-on, hogy átdobja azt a pálya másik végére. Ugrálj át, vedd fel a SKORPIÓ KAJÁt, használd a Checkpoint-ot majd dobasd Strong Mad-el vissza azt a pálya elejére. Így attól függetlenül, hogy a skorpiók meg fognak ölni, a kaja így is nálad marad. Irány a hercegnő! Add oda neki a SKORPIÓ KAJÁT, majd menj el Rather Dashing-hoz, ki csatlakozik hozzád, hogy megmentse a „hercegnőt”. Vissza a barlang bejáratához, RD-t használd Strong Sad-en, hogy szabaddá váljon az út. Amint be akarsz menni, az összes paraszt a egyre bővülő csapatod tagja lesz. Return to Castle Wolfeinstein... szerű játékba kerültél. WASD kombinációval mozoghatsz. Bal egérgombbal választhatsz a fegyverek közül és nyithatsz ajtókat, míg jobb egérgombbal lősz. Először egy bohóccal kell megküzdened, majd a Lemozeen legnagyobb ellenségével végül Trogdor-al. Ezután mindezek ismétlődnek. A bohóc ellen a TÁNCOLÓ MEDVÉT míg az ufó ellen LEMOZEEN-t használd. Így titkos ajtókon mehetsz át és haladhatsz a pályán. Következő ellenséged egy másodfokú egyenlet, ami ellen a MATEK HARCOSOK tökéletesek. Végül találkozol Adolf Hi... akarom mondani King of Town-al, akinél két minigun van. Ellene használd a FÉNYMUSKÉTÁt. Lődd le mindkét fegyverét, majd ő magát is. Így elértél a sárkányhoz. Jöhet a végső leszámolás! Használd a KARDot! Ugye milyen egyszerű volt? Mégsem. Minden átváltozik pixeles 3D-vé, igazi grafikai előrelépés. Itt van Homestar is megkötözve és Trogdor is megjelenik. Használd Gel-Arashie-t, hogy megláthasd Trogdor gyenge pontjait. Az első a hasán van, használd is rajta a KARDot. A másodikhoz tegyél egy parasztot a bal felső platformra, majd a harmadikhoz bal alsóra, végül a negyedikhez a jobb felsőre. Trogdor-nak vége a hely pedig készül összeomlani. Használd a kulcsot, hogy kijuss és megnézd az évad utolsó epizódjának endingjét. Manga02